Xbox One devine mai competitiv cu putin timp inainte de lansare

de: Alexandru Puiu
07 08. 2013

Incercand sa incline balanta in favoarea Microsoft, va primi un upgrade de performanta semnificativ pe partea de GPU.

Doua lucruri au fost facute publice in ultimele 24 de ore prin intermediul canalelor oficiale Microsoft referitoare la Xbox One.

In primul rand, gigantul a detaliat politica de inregistrare a secventelor de gaming. Ultimele cinci minute din fiecare sesiune de gaming si 30 de secunde de pe parcursul unei sedinte de joc vor fi imortalizate de noua consola. Pentru ca vor rula la rezolutie Full HD si cu o viteza de 60 FPS-uri, multi si-au pus intrebari referitoare la formatul inregistrarilor video. In final, am aflat ca acestea vor fi capturate la rezolutie HD 720p, cu 30 de cadre pe secunda, mai mult decat suficient pentru a va posta pe YouTube colectia de fraguri impresionante din urmatorul Call Of Duty.

Tot acum aflam ca noua consola va fi mai sprintena decat ceea care s-a putut testat in ultimele luni la diverse evenimente, a spus intr-un interviu Marc Whitten, Chief Product Office pe Xbox One. Este vorba de un upgrade pe partea de GPU, o crestere a frecventei de lucru a chip-ului grafic de la 800 MHz la 853 MHz. Definit de Whitten drept „a really nice improvement” (o imbunatatire foarte draguta), acest upgrade ar trebui sa ajute dezvoltatorii de jocuri sa amplifice si mai mult intensitatea detaliilor din titlurile viitoare.

Speram doar ca o perioada de testare mai mica la noua frecventa nu se va reflecta in probleme de stabilitate pentru primii posesori de Xbox One, similare cu scandalul RRoD (Red Ring Of Death) care a afectat foarte multe console Xbox 360 in urma cu cativa ani.